Fakülte Koordinatörü
Prof. Dr. Ahmet TOLUNAY
Orman Mühendisliği Bölümü
Koordinatörü
Doç. Dr. Esra BAYAR
Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü Koordinatörü
Doç. Dr. Gürcan GÜLER
Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi Koordinatörü
Doç. Dr. Yasin ÜNAL
Görev ve Sorumluluklar
- Fakültenin uluslararası platformlarda tanıtımını sağlamak ve dış ilişkilerini geliştirmek,
- Akademik ve idari birimlere danışmanlık hizmeti sunmak,
- Yabancı fakülteler ile yapılan anlaşmaları ve uluslararası belgeleri hazırlamak,
- Uluslararası kongreleri ve fakültemize gelen yabancı delegasyonların ziyaretlerini organize etmek.
Misyonumuz
Fakültenin uluslararası ilişkilerini
ve faaliyetlerini koordine etmek ve geliştirmek.
Vizyonumuz
Fakültemizi dünya çapında tanınan ve
uluslararası cazibesi olan bir kurum haline getirmek.
Sıkça sorulan sorular
Erasmus Kimdir?
Desiderius Erasmus 1465-1536 yılları
arasında yaşamış Hollandalı bir felsefe adamıdır. Rönesansla birlikte ortaya
çıkan hümanizm akımının öncülerinden ve en büyük temsilcilerinden biri olan
Erasmus, Avrupa'nın ortak bir sanat ve bilim çatısı altında birleşmesine
yaptığı katkılardan dolayı ve çağının eğitim felsefesine olan etkisi ile
programa uygun bir isim olarak düşünülmüştür.
Programın amacı Avrupa'da yüksek
öğretimin kalitesini artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmektir. Erasmus
programı, üniversiteler arasında ülkelerarası işbirliğini teşvik ederek;
öğrencilerin ve eğitimcilerin Avrupa'da karşılıklı değişimini sağlayarak;
programa katılan ülkelerdeki çalışmaların ve alınan derecelerin akademik olarak
tanınması ve şeffaflığın gelişmesine katkıda bulunarak bu amacı
gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Daha kaliteli yükseköğretim sunan Avrupa'da
mezunlar daha donanımlı ve iş dünyasının beklentilerine daha fazla cevap veren
bireyler olacaklardır.
Program, sunduğu hareketlilik olanağı ile Avrupa halklarının birbirlerini algılamasındaki önyargıların yükseköğretim çevrelerinde kırılmasına hizmet etmektedir.
Erasmus Programıdan Kimler Nasıl Faydalanabilir?
Erasmus programı, Hayatboyu Öğrenme
Programına dahil ülkeler olan Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine
üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç ve Avrupa
Birliğine aday ülkeler arasında yer alan Türkiye yüksek öğretim kurumlarının
istifadesine açıktır. Erasmus programı çerçevesinde gerçekleştirilecek bütün
faaliyetlerde, taraflardan en az birinin Avrupa Birliği üyesi ülke kurumu
olması şartı aranmaktadır.
Ülkelerin ilgili resmi kurumlarınca
yükseköğretim kurumu olarak kabul edilen üniversite, enstitü, akademi ve
benzeri kurumlar Avrupa Komisyonu Eğitim ve Kültür Genel Müdürlüğü'nün ilgili
birimi olan Komisyon Yürütme Ajansı'na (The Education, Audiovisiual and Culture
Executive Agency-EACEA) başvurarak
Erasmus Üniversite Beyannamesi-EÜB (Erasmus University Charter-EUC) almaya hak
kazandıkları takdirde, bu kurumların öğrenci ve personeli Erasmus programından
faydalanabilmektedirler. Öğrenci staj hareketliliği gerçekleştirmek isteyen
kurumların Genişletilmiş EÜB (Extended EUC) alması gerekmektedir.
Erasmus Üniversite Beyannamesi
sahibi kurumların Öğrenci ve Personel Hareketliliği faaliyetlerinden
yararlanacak bireylerinin:
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı
olmaları ya da,
- Başka ülkelerin vatandaşı olmakla
birlikte Türkiye'de bir okulda, meslek okulunda, yükseköğretim kurumunda veya
yetişkin eğitimi veren bir kurumda kayıtlı öğrenci olmaları veya ilgili yasalar
ve mevzuatlar çerçevesinde Türkiye'de bir işte çalışıyor olmaları veya
Türkiye'de yaşıyor olmaları gerekmektedir.
Erasmus Programı ve Bologna Süreci Nedir?
20. yüzyılın sonlarında Avrupa, 21. yüzyılın bilgi çağı olacağı tespitinden hareketle Bilgi Avrupası'nı oluşturmak amacıyla eğitim alanında uygulanacak bir dizi kararlar alınıştır. Gücünü bilgiden ve bilimden alacak olan Bilgi Avrupa'sında, Avrupa coğrafyasındaki ülkeleri hem birbirleri ile uyumlu-birbirlerini tamamlayıcı, hem de rakiplerinden üstün kılacak bir yükseköğretim sistemi oluşturulması hedeflenmiştir.
9 Haziran 1999'da Bologna
Bildirisi'nin 29 ülke tarafından imzalanması ile Bologna Süreci resmi olarak
başlamış ve süreci takip etmek üzere bir Bologna İzleme Grubu (Bologna
Follow-up Group-BFUG) oluşturularak iki yılda bir eğitim bakanlarının
toplanması kararlaştırılmıştır. 1999'dan beri sürece dahil ülkelerin eğitim
bakanları her iki yılda bir toplanmakta ve Avrupa yükseköğretiminin geleceği
planlanmaktadır. Türkiye bu sürece 2001 yılında Prag toplantısında dahil
olmuştur.
1999 Bologna Bildirisi ile deklare edilen yükseköğretimde ulaşılması istenilen 6 hedefe 2001 yılı Prag Bildirisi ile 3 hedef alanı daha eklenmiştir ve sürecin temel öncelikleri olarak şöyle sıralanmaktadır:
- Yükseköğretimde derecelerin kolay anlaşılabildiği ve karşılaştırılabildiği bir sistem oluşturulması,
- Lisans ve Lisansüstü olarak kademelendirilmiş bir sistem oluşturulması,
- Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)'nde olduğu gibi kredili bir sistem kurulması,
- Öğrenci, öğretim elemanları, araştırmacı ve idari personelin serbest dolaşımını kısıtlayan unsurları ortadan kaldırarak hareketliliğin arttırılması,
- Kalite güvencesi (Quality Assurance) alanında Avrupa'da işbirliğinin artırılması,
- Yükseköğretimde bulunması gereken Avrupalılık bilincinin artırılması,
- Yaşam boyu öğrenim,
- Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın oluşturulması.
Kimler Bologna Sürecinde Yer
Almaktadır?
45 ülke süreçte yer alarak bu ortak
eğitim hedefini desteklemektedir. Bu ülkeler sürece katılım yıllarıyla birlikte
şöyledir;
1999: Avusturya, Belçika,
Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya,
Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya,
Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak
Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere;
- 2001: Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Lihtenştayn, Türkiye;
- 2003: Arnavutluk, Andora, Bosna Hersek, Vatikan, Rusya, Sırbistan ve Karadağ, Makedonya;
- 2005: Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna.
Bologna İzleme Grubu üyesi 45 ülkenin yanısıra bazı uluslararası kurumlar da sürece katılmaktadır. Bunlar;
- Avrupa Komisyonu
- Avrupa Konseyi-danışman üye
- Avrupa Üniversiteler Birliği-danışman üye
- EURASH -danışman üye
- ESIB - Avrupa Öğrencileri Ulusal Birlikleri-danışman üye
- UNESCO-CEPES-danışman üye
- ENQA-danışman üye
- Education International Pan-European Structure-danışman üye
- UNICE-danışman üye.