Yayın Tarihi: 29.10.2025 13:00

Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Mühendisliği Bölümü 2. sınıf öğrencileri, 30 Ekim 2025 tarihinde 2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı “Angiospermae” dersi kapsamında Prof. Dr. Hüseyin FAKİR rehberliğinde Yazılı Kanyon Tabiat Parkı’na günübirlik arazi uygulaması gerçekleştirmiştir. Isparta Oran Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Sütçüler Orman İşletme Müdürlüğü sınırları içerisinde yer alan Yazılı Kanyon Tabiat Parkı hakkında öğrencilere alanın ekolojik özellikleri, flora yapısı ve koruma statüsü hakkında bilgiler verilmiştir. Uygulama kapsamında öğrenciler; alanda yayılış gösteren başlıca orman ağaç ve çalı türlerini (Doğu Kızılağacı, Keçiboynuzu, Çitlembik, Mazı Meşesi, Saçlı Meşe, Kermes Meşesi, Çınar, Ak Söğüt, Püren, Delice, Karaçalı, Defne, Sandal, Mersin, Zakkum, Akçakesme, Menengiç vb.) doğal ortamlarında gözlemleme fırsatı bulmuşlardır. Bu teknik gezi ile öğrencilerin maki ve dere vejetasyonu ile kapalı tohumlu bitki türlerini sahada tanıma, morfolojik özelliklerini yerinde inceleme ve teorik bilgilerini uygulama becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. Gerçekleştirilen etkinlik, öğrencilerin mesleki bilgi birikimlerinin ve gözlem yeteneklerinin artırılmasının yanı sıra, doğa koruma ve sürdürülebilir ekosistem yönetimi konularında farkındalıklarının güçlendirilmesine de önemli katkı sağlamıştır.

Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Mühendisliği Bölümü 2. sınıf öğrencileri, 30 Ekim 2025 tarihinde 2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı “Angiospermae” dersi kapsamında Prof. Dr. Hüseyin FAKİR rehberliğinde Yazılı Kanyon Tabiat Parkı’na günübirlik arazi uygulaması gerçekleştirmiştir.

Isparta Oran Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Sütçüler Orman İşletme Müdürlüğü sınırları içerisinde yer alan Yazılı Kanyon Tabiat Parkı hakkında öğrencilere alanın ekolojik özellikleri, flora yapısı ve koruma statüsü hakkında bilgiler verilmiştir. Uygulama kapsamında öğrenciler; alanda yayılış gösteren başlıca orman ağaç ve çalı türlerini (Doğu Kızılağacı, Keçiboynuzu, Çitlembik, Mazı Meşesi, Saçlı Meşe, Kermes Meşesi, Çınar, Ak Söğüt, Püren, Delice, Karaçalı, Defne, Sandal, Mersin, Zakkum, Akçakesme, Menengiç vb.) doğal ortamlarında gözlemleme fırsatı bulmuşlardır.

Bu teknik gezi ile öğrencilerin maki ve dere vejetasyonu ile kapalı tohumlu bitki türlerini sahada tanıma, morfolojik özelliklerini yerinde inceleme ve teorik bilgilerini uygulama becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Gerçekleştirilen etkinlik, öğrencilerin mesleki bilgi birikimlerinin ve gözlem yeteneklerinin artırılmasının yanı sıra, doğa koruma ve sürdürülebilir ekosistem yönetimi konularında farkındalıklarının güçlendirilmesine de önemli katkı sağlamıştır.

Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Mühendisliği Bölümü 2. sınıf öğrencileri, 30 Ekim 2025 tarihinde 2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı “Angiospermae” dersi kapsamında Prof. Dr. Hüseyin FAKİR rehberliğinde Yazılı Kanyon Tabiat Parkı’na günübirlik arazi uygulaması gerçekleştirmiştir.

Isparta Oran Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Sütçüler Orman İşletme Müdürlüğü sınırları içerisinde yer alan Yazılı Kanyon Tabiat Parkı hakkında öğrencilere alanın ekolojik özellikleri, flora yapısı ve koruma statüsü hakkında bilgiler verilmiştir. Uygulama kapsamında öğrenciler; alanda yayılış gösteren başlıca orman ağaç ve çalı türlerini (Doğu Kızılağacı, Keçiboynuzu, Çitlembik, Mazı Meşesi, Saçlı Meşe, Kermes Meşesi, Çınar, Ak Söğüt, Püren, Delice, Karaçalı, Defne, Sandal, Mersin, Zakkum, Akçakesme, Menengiç vb.) doğal ortamlarında gözlemleme fırsatı bulmuşlardır.

Bu teknik gezi ile öğrencilerin maki ve dere vejetasyonu ile kapalı tohumlu bitki türlerini sahada tanıma, morfolojik özelliklerini yerinde inceleme ve teorik bilgilerini uygulama becerilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Gerçekleştirilen etkinlik, öğrencilerin mesleki bilgi birikimlerinin ve gözlem yeteneklerinin artırılmasının yanı sıra, doğa koruma ve sürdürülebilir ekosistem yönetimi konularında farkındalıklarının güçlendirilmesine de önemli katkı sağlamıştır.